Posted 14th October 2021 by APSIS

Hur får man prenumeranter som är lojala till sitt varumärke?

Att jobba för att inspirera varumärkeslojalitet är inte ett nytt koncept, men det betyder inte att det är mindre aktuellt idag. Teknologins utveckling inom marknadsföring har gjort det möjligt för prenumerationsbaserade verksamheter att inspirera kunder till att bli lojala varumärkesambassadörer med hjälp av smart marknadsföring som sprider en brand story. Det är inte alltid så lätt att veta hur man kommer igång, men i det här blogginlägget tar vi dig igenom några av de vanligaste frågorna och belyser vilka utmaningar som kan lösas med datadriven marknadsföring.
Posted 14th October 2021 by APSIS

Så kan datadriven e-postmarknadsföring lyfta din verksamhet

Företag samlar kontinuerligt in enorma mängder kunddata som du bör du dra nytta av, annars finns risken att dessa värdefulla resurser isoleras från dina marknadsaktiviteter. För att få ut det mesta av emailkampanjer bör B2B-verksamheter försöka använda datan till att lösa svåra utmaningar och skapa en kontinuitet i vinstflöden. Vi visar hur datadriven e-postmarknadsföring kan hjälpa ditt företag framåt. Klicka på länken för att ta reda på hur du kan få ut mesta möjliga av informationen du samlar in!
Posted 14th October 2021 by APSIS

Stärk dina kampanjer med visual marketing

Alla verksamheter strävar efter att engagera sina kunder på det mest effektiva sättet - och där kommer visual marketing in i bilden. Idag har vi goda nyheter till alla er inom experience - er bransch är utmärkt att skapa tilltalande och engagerande visuellt material till. Tack vare hjälpmedel som kreativa emails eller lättanvända emailmallar kan du ta dig förbi dina konkurrenter med bara några klick! Använd visual marketing i dina strategier för att öka engagemang, räckvidd och antalet bokningar! Klicka på den här länken för att ta reda på hur.
Posted 14th October 2021 by APSIS

Därför är web personalisation viktigt för din medlemsorganisation

Web personalisation är på tapeten, och det finns ingen anledning att ignorera det. Medlemsorganisationer borde låta det genomsyra sina content-strategier för att lösa utmaningar som dåligt engagemang och lojalitet, svårigheter att hitta nya medlemmar och för att minska antalet förlorade medlemmar. Genom att samla in data kan du lära känna dina kunder på ett djupare plan, vilket leder till bättre email och bättre resultat - och så här ligger det till: människor älskar personalisering och det gör dina medlemmar också! Klicka här för att läsa mer om den här briljanta strategin och lägg beslag på värdefulla resurser.
Posted 14th October 2021 by APSIS

Maximera säsongskampanjerna med marketing automation

Årets shoppinghögtider innebär fullt fokus hos många företag runt om i världen. För en del kan det vara skillnaden mellan ett bra år och ett rekordår. Men hur får du ut det mesta av dina kampanjer under de här evenemangen? Ett sätt som verkligen kan få din marknadsföring att lyfta är marketing automation, smarta SMS-kampanjer och drip-flöden som synkar med dina potentiella kunders köpbeteenden. Läs vidare för att se hur du kan maximera dina säsongsreor och få ut mesta möjliga av köpbeteenden under dessa perioder.
Posted 17th September 2021 by APSIS

Marknadsföringshacks som lyfter dina kampanjer

Marknadsföring handlar om mycket mer än att skicka samma meddelande om samma event eller samma blogginlägg till hela din maillista och hoppas på att någon nappar. Den taktiken kommer leda till frustration, låg ROI och stagnerande prenumerationssiffror. Men som tur är kan APSIS hjälpa dig. Från marketing automation till de senaste trenderna har vi samlat lösningar som kan ta dina kampanjer till nästa nivå för att du ska kunna avsluta året på topp. Så klicka här för att läsa om årets bästa marknadsföringshacks och ta nästa steg med dina prenumerationer!
Posted 17th September 2021 by APSIS

Prospecting emails: Så lyckas du med din kampanj

Telefonförsäljning och mailreklam kan vara skrämmande uppgifter för många verksamheter. Tanken på att skicka ut hundratals meddelanden utan att få något svar kan kännas jobbigt, men det går att lyckas. Till exempel kan du använda marketing automation för massutskick, vilket är ett bra sätt att rivstarta en framgångsrik kampanj på. När du fått iväg dina mail behöver du gå igenom och analysera datan och lära dig vad du kan förbättra för nästa omgång, och hitta sätt som engagerar kunder baserat på dessa insikter. Som du säkert förstått innehåller email prospecting fler än en parameter, och vi kommer gå igenom dessa!
Posted 17th September 2021 by APSIS

Vad är en RSS-kampanj?

Ett vasst content är så klart bra, men läsarna måste hitta det också. Många lever hektiska liv, och saker med lägre prioritet glöms ofta bort, därför är det viktigt att du verkligen når ut med ditt content. RSS-kampanjer kan hjälpa dig att landa ditt content i inkorgarna hos de som registrerat sig för att läsa det. Och om du tillsätter en gnutta marketing automation i blandningen tillsammans med lite dynamisk content marketing, så kan du kontakta olika profiler vid olika tidpunkter, utan att göra något grovjobb själv. Läs det här blogginlägget för att få reda på det hemliga receptet, och varför det är så viktigt att du börjar med RSS-kampanjer!
Posted 17th September 2021 by APSIS

Så utökar du din lista och förbättrar leveransbarheten!

E-postmarknadsföring har blivit allt viktigare och idag är det hörnstenen i alla medlemsorganisationer. Det är enkelt att strunta i sin maillista och ta mottagarna för givet - men om du gör det kan det snabbt gå utför. Medlemsorganisationer kan hamna i spamfällor med en fritt fallande leveransbarhet och en stagnerande öppningsfrekvens och färre prenumeranter som följd. Därför är det viktigt att du fortsätter att få din lista att växa och driva in fler emailregistreringar, men vägen dit är dock inte alltid självklar. Så här kan du hålla alla dina prenumeranter nöjda och glada samtidigt som du når fler och ökar leveransbarheten.
Posted 17th September 2021 by APSIS

Gör din Black Friday magisk med email för övergivna kundvagnar

USA:s mest exporterade högtid börjar mer och mer verka vara Black Friday/Black Week, och butikerna förbereder sig mentalt och fysiskt månader i förväg då det finns stora pengar att tjäna. Rabatter i all ära, men du behöver en smart programvara i bakgrunden för att maximera möjligheterna. Eftersom konkurrensen är så hård kommer det bli en del övergivna kundvagnar, men istället för att sitta och sucka när de dyker upp så kan du istället göra något för att vinna tillbaka dem - här är email för övergivna kundvagnar en nyckel. Denna marketing automation-funktion hjälper dig att styra tillbaka vinster som riskerar att hamna i konkurrenters händer, och den ser till att du får ut maximalt ur årets största events.