Verktyg för subscription-branschen
Lösningar > Subscription

Effektivisera och expandera: APSIS One för Subscription

Prenumerationsbaserade organisationer går alltid en balansgång. Det är viktigt att behålla lojala kunder och samtidigt vara  proaktiv för att attrahera nya kunder - men det behöver inte vara så utmanande som det låter.

Med APSIS One får du verktygen, datan och insikterna som krävs för att kunna:

  • Personalisera innehåll 
  • Vara relevant i realtid med automatiserade flöden
  • Spåra och följa upp beteenden på din hemsida och maximera konvertering vid betalväggar
  • Skapa segment från flera datapunkter
  • Komma igång på några dagar - inte månader, utan hjälp från IT.

 

Prata framtid med oss 

Därför adderar APSIS One värde för subscription

Hjälper din MarTech-lösning dig att nå dina mål? Ibland är gräset grönare på andra sidan. Med APSIS One kan du få upp till:

 

10 %
tillbakavunnen försäljning
400 %
ökad försäljning genom automatiserade emails istället för bulk
20 %
ökad kundlojalitet
1 %
sparad kostnad via automatisering jämfört med manuellt genomförande
25 %
sparad annonsbudget
50 %
minskade implementeringskostnader
Logo Hertz

APSIS Ones emailverktyg är intuitivt, och ger oss större utrymme att vara kreativa med vår e-postmarknadsföring. Med verktyget kan vi arbeta snabbare och utveckla mer innehåll in-house

Förbättringsområden och utmaningar hos prenumerationsbaserade företag

Alla företag står inför unika möjligheter och branschomfattande utmaningar. Om ni är ett prenumerationsföretag brottas ni säkert med:

 

  • Långa implementeringstider
    Komplexa lösningar, bristfälliga introduktioner och stora implementeringskostnader slukar tid och resurser.

  • Brister i betalväggar
    Antingen från övergivna formulär eller automatiserade proverbjudanden.

  • Opersonlig kommunikation 
    Utspridd data begränsar möjligheten att använda data för att personalisera kundupplevelser.

  • Låg kundlojalitet
    Oförmåga att segmentera från flera datapunkter gör det svårt att behålla kunder, vilket påverkar tillväxt.
     
  • Osammanhängande kunddata
    Brist på enhetliga insikter försvårar relevanta kundresor över flera kanaler och plattformar.

  • Ingen relevans i realtid
    Svårigheter att använda beteendedata för att återaktivera kundgrupper, vilket minskar möjligheterna för korsförsäljning och merförsäljning.

 


Känner du inte igen dig? Prova en annan bransch för att hitta din perfekta matchning

B2B Service Membership Experience B2B Product

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till kampanjverktyg och integrationer för att skala upp din lösning allteftersom din kundbas ökar.

 

 

Image
I APSIS One har du som arbetar med subscription koll på din publik
Image
Addons APSIS One Marketing platform
Image
Integrations APSIS One Marketing platform

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till kampanjverktyg och integrationer för att skala upp din lösning allteftersom din kundbas ökar.

 

 

Öka din kundbas med APSIS One


Skapa content för varje kund. APSIS One är en lättanvänd plattform för avancerad personalisering med inbyggda verkytg för alla dina kanaler i ett enda gränssnitt. Personalisering har aldrig varit enklare.

Kompletta kundrapporter
Lär känna dina kunder. Samla dina interaktioner över alla kanaler i unika kundprofiler och få tillgång till enskilda kundöversikter, finjusterade segment från flera datapunkter och samtyckeshantering.

Optimera kampanjer och betalväggar
Analysera bounces, klick, öppningar och konvertering från dina email, SMS, hemsida och automatiserade flöden. Med den nya insikten kan du sedan förstå dig på beteendemönster, kunna optimera behov och öka aktivitet.

Utveckla kampanjer och aktivera kunder
Du har redan datan, det är dags att använda den. Attrahera besökare, aktivera kunder, öka värde och lojalitet genom personliga email, spårning på hemsida, automatiserade flöden, SMS och landningssidor & formulär.

Spårning och rapport från hemsida i realtid
Lyssna på dina kunder med enkel spårning och insamling av beteendedata från hemsidan. Använd sedan klick, sidvisningar och historisk data för att återaktivera förlorade kunder, och rekommendera rätt erbjudande till rätt kund, vid rätt tillfälle.

Personaliserad e-postmarknadsföring
Skapa ett email och personalisera det för att möjliggöra ändlösa variationer. Optimera formulär för att öka antalet registreringar, och använd segmentering tillsammans med dynamiskt innehåll för att maximera relevans, engagemang och prenumerationer.

Engagera för att behålla kunder
Byt bort manuell ineffektivitet mot automatiserad precision. Aktivera och skapa kontinuerligt nya möjligheter att öka engagemang, öka lojalitet och merförsäljning med marketing automation för email och SMS.

Starta din GRATIS APSIS One provperiod

Öka medvetenhet och konvertering

Nå ut till fler, ta kontroll över dina kundresor och bli ännu personligare på fler kontaktpunkter genom att lägga till Add-on verktyg i APSIS One.

Social & Display: Nå ut till och återaktivera din publik, samt optimera dina investeringar
Få ut mer för dina pengar. Exportera förstahandsdata för att personalisera och rikta in dig på rätt måltavlor på Facebook, Instagram och LinkedIn - och gör betalda annonser till en naturlig del av dina återaktiveringsflöden.

Event: Bygg starkare kundrelationer
Anordna minnesvärda event som leder till bokningar. Använd kunddata för att rikta in dig på relevanta segment, och upprätta enkla flöden från kampanjer och inbjudningar - och slutligen analysera.

Survey: Maximise responses and information
Skippa tråkiga, klumpiga och gäspframkallande enkäter. Skapa en undersökning på några minuter, agera baserat på beteenden i realtid, och fånga upp inaktiva kunder genom att samla svarsdata och följa upp med flervalsfrågor.

APP: Konvertera den mobila generationen
Krydda med förstahandsdata för att lyckas skapa den ultimata mobilupplevelsen: din APP. Spåra aktivitet inuti appen för att trigga relevanta svar innan, under och i slutet av prenumerationscykeln.

 

Starta din GRATIS APSIS One provperiod

 

Integrera för att samla din vy

Slipp osynkad data, inkonsekventa kundresor och datasilor. Med sömlösa APSIS One integrationer kan du äntligen koppla samman data, kunder och företaget.

Fullständig insikt i flöden med CRM-integrationer
Skapa en sömlös kundupplevelse genom att samla sälj, marknad och support på en och samma plattform. Koppla ihop APSIS One med ditt CRM och få ett dataflöde i realtid - så att du kan hålla koll på dina kunder, förhindra kundbortfall och öka lojalitet.

Optimera och personalisera din hemsida med CMS-integrationer
Synkronisera data mellan APSIS One och ditt CMS - och låt data optimera alla element på din hemsida för att avgöra vilken typ av innehåll som ska visas för varje kundsegment.

 

Starta din GRATIS APSIS One provperiod

Boka en demo och se vad APSIS kan göra för dig som jobbar med subscription

Utforska APSIS One

Vi känner till din lokala och globala marknad, dina utmaningar och vad ditt företag behöver för att lyfta. Och kan hjälpa dig att komma igång med den perfekta plattformen: APSIS One.

Men lyssna inte bara på oss, utforska APSIS One själv idag.

 

Boka en demo

 

Handplockade resurser för subscription
Image
E-postmarknadsföring för subscription

Epostmarknadsföring med en personlig touch

Image
SMS marketing för dig inom subscriptionbranschen

Öka din räckvidd med SMS-marknadsföring

Image
Optimera kundresan med marketing automation för subscription

Anpassa varje steg i kundresan