Marknadsför dig mot kunder i experiencebranschen
Lösningar > Experience

Engagera och underhåll: APSIS One för Experience-branschen

Engagemang  är nyckeln till tillväxt. Men för att leverera enkla, enastående och lojalitetsbyggande upplevelser behöver du sätta varenda kund på första parkett.

APSIS One ger dig datan, rapporterna och marknadsföringsverktygen för att ge jämna och kvalitativa upplevelser som får varenda kund att vilja återkomma.

  • Personalisera kundmeddelanden med minimal ansträngning
  • Trigga automatiserade flöden för relevans i realtid
  • Spåra och följ beteenden på hemsidan
  • Skapa finjusterade segment från flera datapunkter
  • Vänta inte på IT-resurser - kom igång på några dagar - inte månader.

Prata framtid med oss 

Därför adderar APSIS One värde för experience

Hjälper dina MarTech-lösningar dig att nå dina mål? Ibland är gräset grönare på andra sidan. Med APSIS One kan du få upp till:

 

 

20 %
tillbakavunnen försäljning
400 %
ökad försäljning genom automatiserade emails istället för bulk
30 %
ökad kundlojalitet
50 %
sparade resurser genom automatisering
25 %
mindre annonsutgifter
100 %
minskade implementeringskostnader
Logo Parks and Resort

Med APSIS One kan vi jobba med automatiserade kundresor på en helt annan nivå och integrera data från flera plattformar. Det gör att vi kan skräddarsy meddelanden i enlighet med kundens status i kundresan och effektivisera våra marknadsföringsinsatser.

Med APSIS One kan vi lära känna våra gäster och ta nästa steg med att bygga ännu bättre relationer med dem

Förbättringsområden och utmaningar för experience

Alla företag står inför unika möjligheter och branschomfattande utmaningar. Ifall du är marknadsförare inom experience och arbetar med hotell eller evenemang brottas du säkert med:

 

  • Opersonliga kundmeddelanden
    Utspridd data begränsar din förmåga att använda data för att personalisera kundupplevelser.
  • Manuell ineffektivitet
    Repetitiva arbetsuppgifter och manuella processer stjäl fokus från aktiviteter som förbättrar engagemang och onlineförsäljning.
  • Osammanhängande kunddata
    Brist på sammanhängande rapporter vilket hindrar relevanta kundresor över flera kanaler och plattformar.
  • Låg  kundlojalitet
    Oförmåga att segmentera från flera datapunkter som gör det svårt att behålla kunder - vilket påverkar tillväxt.
  • Ingen relevans i realtid
    Svårigheter att använda beteendedata för att återaktivera kundgrupper, vilket minskar möjligheterna för korsförsäljning och merförsäljning
  • Långa implementeringstider
    Komplexa lösningar, bristfälliga introduktioner och stora implementeringskostnader slukar tid och resurser.


Känner du inte igen dig? Prova en annan bransch för att hitta din perfekta matchning

B2B Product Membership B2B Service Subscription

 

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till kampanjverktyg och integrationer  för att skala upp din lösning allteftersom dina bokningar ökar.

Image
Med APSIS One kan du inom upplevelsebranschen få användbar data om dina kunder
Image
Addons APSIS One Marketing platform
Image
Integrations APSIS One Marketing platform

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till kampanjverktyg och integrationer  för att skala upp din lösning allteftersom dina bokningar ökar.

Skapa förstklassiga upplevelser med APSIS One


Något för alla! APSIS One är en lättanvänd plattform för avancerad personalisering med inbyggda verktyg för dina mediekanaler i ett och samma gränssnitt. Skalbar personalisering har aldrig varit enklare.

Kompletta kundrapporter
Lär känna dina kunder genom att samla interaktioner över flera kanaler i unika kundprofiler - vilket möjliggör enskilda kundvyer, finjusterade segment från flera datapunkter och samtyckeshantering.

Optimera kampanjresultat
Fokusera dina resurser på kampanjer som fungerar. Analysera bounces, klick- och öppningsfrekvens och konvertering från dina email, SMS, webbplats- och automatiseringsaktiviteter för att förstå beteendemönster, förutspå behov och öka aktivitet.

Aktivera kunder och skapa kampanjer
Du har datan - börja använd den. Locka särskilda kundgrupper, aktivera kunder och öka kundens livstidsvärde med personaliserade emails, webbplatsspårning, automatiserade flöden, SMS och Forms & Pages.

Webbplatsspårning och kundrapporter i realtid
Gästvänligheten påbörjas långt innan incheckning. Spåra och samla in beteendedata från webbplatser - och använd klick, sidvisningar och historiska data för att återaktivera, rekommendera och ge rätt erbjudanden till rätt kunder.

Använd ett lojalitetsflöde
Låt aldrig kunderna kallna. Aktivera och engagera kontinuerligt, förhindra kundbortfall och boosta merförsäljningsmöjligheter med marketing automation för email och SMS.

Personaliserad e-postmarknadsföring
Skapa ett email. Personalisera det i ändlösa varianter. Optimera och maximera antalet ifyllda formulär, och använd segment och dynamiskt innehåll för att öka relevans, aktivitet och bokningar.


 

 

Öka medvetenhet och konvertering

Nå ut till fler, ta kontroll över dina kundresor och bli ännu personligare på fler kontaktpunkter genom att lägga till Add-on verktyg i APSIS One.

Social & Display: Nå ut till och återaktivera din publik, samt optimera dina investeringar
Exportera förstahandsdata för att personalisera och nå ut till rätt kunder på Facebook, Instagram eller LinkedIn - och gör betalda annonser till en naturlig del av dina flöden för återaktivering.

Event: Bygg starkare kundrelationer
Anordna minnesvärda event som leder till bokningar. Använd kunddata för att rikta in dig på relevanta segment, och upprätta enkla flöden från kampanjer och inbjudningar - och slutligen analysera.

Survey: Maximera antalet svar och information
Skippa tråkiga, klumpiga och gäspframkallande enkäter. Skapa en undersökning på några minuter, agera baserat på beteenden i realtid, och fånga upp inaktiva kunder genom att samla svarsdata och följa upp med flervalsfrågor.

APP: Konvertera den mobila generationen
Krydda med förstahandsdata för att lyckas skapa den ultimata mobilupplevelsen: din APP. Spåra aktivitet inuti appen för att trigga relevanta svar innan, under och efter evenemanget.

Produktrekommendationer: Boosta bokningar genom relevans
Inspirera, korssälj och återaktivera. Använd historiska- och realtidsdata för att skapa relevanta rekommendationer som påverkar besökare och skapar en loop med bokningar. Välj din taktik och skapa rekommendationer för hemsida eller email på några minuter.

 

 

Integrera för att samla din vy

Slipp osynkad data, varierande kundresor och knepig marknadsföring. Med det sömlösa och inbyggda APSIS One Integrations kan du äntligen binda samman data, kunder och företaget.

Fullständig insikt i flödet med CRM-integreringar
Förena försäljning, marknadsföring och support för att skapa en sömlös kundupplevelse. Förhindra kundbortfall, ligg steget före dina kunder och öka lojalitet genom att koppla ihop APSIS One med ditt CRM och skapa ett tvåvägsflöde med realtidsdata. 

Optimera och personalisera din hemsida med CMS-integreringar
Synkronisera data mellan APSIS One och Sitecore eller Episerver - och låt data optimera alla element på din hemsida för att avgöra vilken typ av innehåll som ska visas för varje kundsegment.

 

Automatisera din marknadsföring och slipp manuellt arbete

Utforska APSIS One

Vi känner till din lokala och globala marknad, dina utmaningar och vad ditt företag behöver för att lyfta. Och kan hjälpa dig att komma igång med den perfekta plattformen: APSIS One.

Men lyssna inte bara på oss, utforska APSIS One själv idag.

 

Boka en Demo

 

Handplockade resurser för experience
Image
Ta del av Nordens attityder kring datadriven marknadsföring

Nordiska attityder till datadriven marknadsföring

Image
Lär dig skapa drip-kampanjer för rese- och hotellbranschen

5 Essentiella drip-kampanjer för rese- och hotellbranschen

Image

Email Marketing Benchmarks 2023