Lösningar > B2B Product

Sträva efter återkommande köp: APSIS One för B2B Product

Lojalitet föder långsiktig tillväxt. Men för att du ska kunna leverera den enkla, smarta och relevanta upplevelsen som alla intressenter önskar behöver du bli personligare.

APSIS One låter dig personalisera varje kundresa genom att tillhandahålla data, insikter och automatiserade verktyg. Missa aldrig mer minsta lilla vink från dina leads, prospekts eller kunder.

  • Öka konvertering genom personlig kommunikation
  • Försträkt din kreativitet och spara tid med APSIS AI-assistent 
  • Hantera leads, prospekts och kunder genom ett gränssnitt
  • Spåra, följ och agera på viktiga triggers online
  • Använd marketing automation för att bibehålla och engagera kunder
  • Kostnadseffektivt och snabb implementering
 

Prata framtid med oss 

Därför adderar APSIS One värde för B2B-produkter

Hjälper dina MarTech-lösningar dig att nå dina mål? Ibland är gräset grönare på andra sidan. Med APSIS One kan du få upp till:

 

5 %
ökad kundlojalitet vilket leder till 25% ökad försäljning
400 %
ökad försäljning genom automatiserade emails istället för bulk
25 %
sparad annonsbudget
50 %
sparade resurser med automatisering
100 %
minskade implementeringskostnader
20 %
återhämtad försäljning

Förbättringsområden och utmaningar för B2B-produkter

Oavsett om det handlar om en produkt eller tjänst så står alla företag inför unika möjligheter och branschomfattande utmaningar. Som en marknadsförare som frontar produkter för företag brottas du säkert med:

 

  • Osammanhängande kunddata
    Brist på rapporter vilket försvårar likartade kundresor som i sin tur påverkar konvertering och kunders livstidsvärde.
  • Svårt att identifiera dina prospekts eller VIP-kunder
    Osammanhängande data och problem med att identifiera dina värdefullaste kunder stoppar dig från att kunna personalisera kundresan och motivera kunder.
  • Svårhanterlig och osynkad data
    Stora volymer data och tidsbrist gör att det blir omöjligt att sortera ut de nischade kundsegmenten som står med plånboken i handen.
  • Problem att värdera intressen
    Att spåra och konvertera leads, prospekts och kunder via aktiviteter eller handlingar på hemsidan känns omöjligt.
  • Inga medel för att identifiera inaktivitet
    Bristande anpassning av kanalerna påverkar din förmåga att identifiera inaktivitet, vidta åtgärder mot kundbortfall och dra fördel av lojalitet. 
  • Resurs-slukande lead management
    Dyra och komplexa system försvårar hanteringen av leads, uppföljningar och nya möjligheter.

Känner du inte igen dig? Prova en annan bransch för att hitta din perfekta matchning

B2B Service Membership Subscription Experience

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till kampanjverktyg och integreringar för att skala upp din lösning allteftersom din tillväxt stegras.

 

Image
Image
Image

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till kampanjverktyg och integreringar för att skala upp din lösning allteftersom din tillväxt stegras.

 

Ta hand om leads och hantera prospekts med APSIS One

Vill du göra om dina splittrade kundresor? Kom närmare och bekanta dig med dina besökare, leads, prospekts och kunder med APSIS One: en lättanvänd plattform för avancerad personalisering med inbyggda marknadsföringsverktyg i ett och samma gränssnitt.

Övergripande kundrapporter
Kom ner på det personliga planet och identifiera vilka dina leads, prospekts och nyckelkunder är. Samla varje interaktion i unika kundprofiler som möjliggör enskilda kundvyer, med finjusterade dynamiska segment baserade på beteende och enkel samtyckeshantering.

Analysera och optimera marknadsföring
Förstå och identifiera interaktioner över alla kanaler. Analysera bounces, klick- och öppningsfrekvens samt konvertering från dina email, SMS, hemsida och spara marknadsföringskostnader via automatiserade aktiviteter. Tolka beteendemönster för att förhindra kundbortfall.

Se över kundgrupper och skapa kampanjer
Se över dina kundgrupper och planera dina marknadsföringsaktiviteter riktade mot leads och prospekts i realtid. Spara tid genom att skapa kampanjer och personliga kundprogram, samt kontakta prospekts. Optimera och öka konvertering med personaliserade SMS/emails och intelligenta automatiserade flöden - som fylls med historiska- och realtidsdata. 

Ta hand om leads och hantera prospekts
Sluta med taktlös cold calling utan verklighetsförankring. Följ viktiga triggers, implementera poängsystem för att kvalificera leads och prospekts, och använd automatiserade flöden för att driva hela kundens resa.

Automatisera och motivera till köp
Personalisera dina meddelanden utan enorma marknadsföringsinsatser. Spåra aktivitet och trigga automatiserade meddelandeflöden som vinner tillbaka övergivna varukorgar, välkomnar nya konton och ökar varukorgsvärden. 

Personalisera innehåll för e-postmarknadsföring
Skapa ett email, personalisera det med intelligent segmentering och dynamiskt innehåll. För att maximera din relevans, genomslagskraft och konvertering. Detta för att du ska kunna leverera rätt innehåll till rätt person vid rätt tidpunkt.

Identifiera inaktivitet och ta hand om kundlojalitet
Låt aldrig en värdefull kund falla mellan stolarna. Jämför aktivitet över olika kanaler och konton för att identifiera nedgångar. Verkställ automatiserade lojalitetstaktiker som återaktiverar och ökar sannolikheten till återkommande köp, vilka drivs genom smarta och segmenterade content marketing-strategier.  

 

 

Locka kunder och främja lojalitet

Engagera, behåll kunder och bli ännu personligare på ännu fler kontaktpunkter genom att lägga till Add-On verktyg i APSIS One.

Social & Display: Rikta och förbättra annonskampanjers resultat
Locka nya besökare och behåll de du har. Exportera förstahandsdata för att personalisera och rikta in dig på rätt kundgrupper på LinkedIn, Facebook eller Instagram, och gör betalda annonser till en naturlig del av leadshanteringen och flöden som främjar kundlojalitet.

Personaliserade rekommendationer: Återaktivering, korsförsäljning och merförsäljning
Bli mer relevant, motivera inaktiva kunder på nytt och förläng kundernas livstidsvärde med rekommendationer via hemsida och email baserat på historiska data, besökta produktsidor och resursnedladdningar.

APSIS One Event: Bygg starkare kundrelationer
Anordna evenemang och webinars som för dig närmare dina kunder - och för dina kunder närmare dina produkter. Använd kunddata för att rikta in dig på företag och upprätta enkla flöden för kampanjer och inbjudningar - och slutligen analysera.

Hitta nya leads och optimera interaktioner
Använd smarta formulär för att driva insamling av lead- och prospekt-data. Automatisera emails för att maximera intresse och hålla dem varma i lead- och prospektflöden.

 

 

Integrera dina system med APSIS One

Är du trött på komplicerade upplägg, tidskrävande manuella dataöverföringar och långsam hantering som är ett resultat av osammanhängande system? Med de inbyggda och tvåvägsfungerande APSIS One Integrations kan du synka din data på några minuter.

Fullständig inblick i säljflöden och sales alignment till/från CRM
Förena försäljning, marknadsföring och support för att fokusera din verksamhet på kunden. Integrera APSIS One med Microsoft Dynamics, Lime eller Salesforce CRM för att trigga flöden direkt från ditt CRM, och skapa en delad pool med data mellan marknadsförings- och försäljningsavdelningar. Samla in webb- och svarsdata från dina kunder och importera i dina system ifall behovet finns.

Hyper-personalisera med Magento
Integrera APSIS One med Magento och använd kundattribut, beteenden och beställningsdata för att främja avkastning genom smarta automatiserade flöden, storskaliga e-postkampanjer och mycket personaliserade SMS.

Optimera och personalisera webbplatsupplevelsen
Integrera APSIS One och Sitecore eller Episerver för att automatiskt optimera och personalisera alla webbplatsupplevelser, samt använda beteendedata från CMS för att stärka marknadsföring, försäljning och supportmeddelanden.

 

Utforska APSIS One

Vi känner till din lokala och globala marknad, dina utmaningar och vad ditt företag behöver för att lyfta. Och kan hjälpa dig att komma igång med den perfekta plattformen: APSIS One.

Men lyssna inte bara på oss, utforska APSIS One själv idag.

 

Boka en demo

 

Våra resurser

Email benchmarks, handbok, epost statistik för 2024

Email Marketing Benchmarks 2024

Branschjämförelser för e-postmarknadsföring

Planeringskalender 2024

3-i-1 Mall för marknadsaktiviteter
Automatiska flöden som når dina kunder vid rätt tidpunkt

5 Essentiella drip-kampanjer för marknadsförare

Från medvetna köpare till svårflörtade kunder - ingen är exakt lika.