Kundnöjdhet inom servicebranschen
Lösningar > B2B Service

Optimera kundresor: APSIS One för B2B Service

Kundnöjdhet främjar tillväxt inom service-branschen. Men för att leverera kundresor som motsvarar förväntningarna behöver du bli personligare.

  • Personalisera meddelanden för att öka konvertering
  • Trigga automatiserade flöden för att motivera och behålla kunder
  • Spåra och följ upp webbplatsbeteenden
  • Hantera leads och prospekts genom ett enda gränssnitt
  • Kostnadseffektiv och snabb implementering
 

Prata framtid med oss 

Därför adderar APSIS One värde för B2B-tjänster

Hjälper dina MarTech-lösningar dig att nå dina mål? Ibland är gräset grönare på andra sidan. Med APSIS One kan du få upp till:

 

30 %
ökad kundlojalitet
400 %
ökad försäljning genom automatiserade emails istället för bulk
25 %
sparad annonsbudget
50 %
sparade resurser med automatisering
100 %
minskade implementeringskostnader
20 %
återhämtad försäljning
Logo Happy Boss

Vi strävar efter att möta våra kunder i rätt skede i kundresan. Kombinationen av kundinsikter, webbplatsspårning och flöden för marknadsautomatisering gör att vi kan bli mer relevanta och kommunicera till både befintliga och potentiella kunder.

Vi vill inte bara vara en leverantör. Vi vill även vara en partner. APSIS One ger möjligheten att kommunicera med personlig relevans, vilket gör det möjligt för oss att komma närmare våra potentiella kunder och befintliga kunder.

Förbättringsområden och utmaningar för B2B-tjänster

Oavsett om det handlar om en tjänst eller produkt så står alla företag inför unika möjligheter och branschomfattande utmaningar. Som en marknadsförare för B2B-tjänster brottas du säkert med:

 

  • Osammanhängande kunddata
    Brist på kundrapporter vilket förhindrar likartade kundresor som i sin tur påverkar konvertering och kunders livstidsvärde
     
  • Låg kundkännedom
    Osammanhängande data och problem med att identifiera dina värdefullaste kunder stoppar dig från att kunna personalisera upplevelser via webb och email
     
  • Problem med att värdera intressen
    Att spåra och konvertera leads, prospekts och kunder via aktiviteter eller handlingar på hemsidan känns omöjligt.
  • Ingen relevans i realtid
    Problem med att använda beteendedata för att motivera personer att gå vidare från besök till provperiod - och från provperiod till köp.
     
  • Ohanterbar data
    Stora volymer och tidsbrist betyder att datan blir föråldrad, dupliceras eller glöms bort.
     
  • Resurs-slukande lead management
    Dyra och komplexa system försvårar hanteringen av leads, uppföljningar och nya möjligheter.
     

 

Känner du inte igen dig? Prova en annan bransch för att hitta din perfekta matchning

B2B Product    Subscription   Membership   Experience

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till marknadsföringsverktyg och integreringar för att skala upp din lösning allteftersom din tillväxt stegras.

Image
I verktyget APSIS One är det enkelt att vara serviceinriktad
Image
Addons APSIS One Marketing platform
Image
Integrations APSIS One Marketing platform

APSIS One: En lösning som passar dina behov

MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt marknadsförares begränsningar när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - samt lägga till marknadsföringsverktyg och integreringar för att skala upp din lösning allteftersom din tillväxt stegras.

Bli serviceinriktade med APSIS One


Kom närmare och bekanta dig med dina besökare, leads, prospekts och kunder. APSIS One är en lättanvänd plattform för avancerad personalisering med inbyggda verktyg för egna medier i ett enda gränssnitt.

Det har aldrig varit enklare att personalisera kundresan och öka kunders livstidsvärde.

Kompletta kundrapporter
Lär känna dina aktiva och inaktiva användare genom att samla interaktioner i unika kundprofiler som möjliggör enskilda kundvyer, finjusterade segment baserade på beteende och samtyckeshantering.

Optimera marknadsföringsresultat
Använd dina resurser på kampanjer som fungerar. Analysera bounces, klick- och öppningsfrekvenser, samt konvertering från dina emails, SMS, hemsida och automatiserade aktiviteter för att förstå beteendemönster, förutspå efterfrågan och förhindra kundbortfall.

Se över kundgrupper och skapa kampanjer
Spara tid, aktivera kunder och superladda dina resultat med personaliserade emails, webbplatsspårning, automatiserade flöden, SMS och formulär & sidor - allt fyllt med historiska- och realtidsdata.

Kundresor i realtid
Spåra och samla beteende-baserade webbplatsdata och aktivitet - och använd klick, sidvisningar och ifyllda formulär för att öka konvertering, kundlojalitet samt skapa automatiserade kundresor över egna kanaler. 

Attrahera och behåll dina kunder
Låt aldrig en lead, prospekt eller kund kallna. Optimera registreringar med formulär, spåra webbplatsaktivitet och nå alla mål för att maximera automatiserade flöden för email och SMS.

Personaliserad e-postmarknadsföring
Skapa ett email - personalisera det för att dela ut ändlösa varianter i dina kunders inkorgar. Maximera din relevans, påverkan och konvertering genom dynamiskt innehåll med XML-teknik.

 

Lyckas bättre med leads och management

Nå ut till fler, ta kontroll över din leadkommunikation och bli ännu personligare på fler kontaktpunkter genom att lägga till Add-on verktyg i APSIS One.

Social & Display: Skapa medvetenhet och optimera budget
Satsa dina pengar där värdet finns. Exportera förstahandsdata för att personalisera och rikta in dig på rätt kundgrupp på Facebook, Instagram och LinkedIn - gör betalda annonser till en naturlig del i flöden som engagerar och återaktiverar.

APSIS One Survey: Maximera antalet svar och information
Skippa tråkiga, klumpiga och gäspframkallande enkäter. Skapa en undersökning på några minuter, agera baserat på beteenden i realtid, och använd undersökningssvaren för att segmentera efter kundintresse.


APSIS One Event: Bygg starkare kundrelationer
Anordna evenemang som är värdefulla för dina deltagare - och dig själv. Använd kunddata för att nå ut till relevanta företag, involvera säljavdelningar och upprätta enkla flöden för kampanjer och inbjudningar - och slutligen analysera.

 

 

Integrera dina system med APSIS One

Slipp komplicerade installationer och inkomplett data utspridda över de plattformar du behöver. Med den inbyggda tvåvägslösningen APSIS One Integrations kan du äntligen personalisera hela kundresan med millimeterprecision.

Fullständig insikt i flödet med Microsoft Dynamics CRM
Koppla ihop APSIS One med Microsoft Dynamics CRM för att berika dina kampanjer med realtidsdata från CRM, och gör marknadsföringsrapporter till en naturlig del av din säljkommunikation. Missa aldrig minsta lilla vink från dina leads, prospekts eller kunder.


Optimera och personalisera webbplatsupplevelsen
Integrera APSIS One och Sitecore eller Episerver för att automatiskt optimera och personalisera erbjudanden på hemsidan för varje lead, prospekt och kund, och använd beteendedata från CMS för att stärka marknadsföring, försäljning och support.


 

 

 

 

 

 

 

APSIS One är den perfekta plattformen för dig inom servicebranschen

Utforska APSIS One

Vi känner till din lokala och globala marknad, dina utmaningar och vad ditt företag behöver för att lyfta. Och kan hjälpa dig att komma igång med den perfekta plattformen: APSIS One.

Men lyssna inte bara på oss, utforska APSIS One själv idag.

 

Boka en demo

 

Handplockade resurser för B2B Service
Image
Drip-kampanjer för B2B service

5 Essentiella drip-kampanjer för B2B Service och Product

Image
Handbok i E-postmarknadsföring

Handboken för e-postmarknadsföring

Image
Marketing automation för B2B service

Marketing Automation för B2B