Posted 16th November 2021 by APSIS

Så designar du en värmande julkampanj till dina prenumeranter

Julen är en livfull, glädjande, hektisk och vacker tid på året. Som företag är det en nyckelperiod. Alla lägger i en högre växel kring julen och skjuter in resurser för att utforma de bästa julkampanjerna man kan tänka sig - men det finns ingen anledning att stressa. Smart marketing automation, email och sammankopplade kampanjer kan hjälpa dig att maximera den här högtiden. Landningssidor och SMS kan hjälpa dig att komplettera dina aktiviteter samtidigt som det ger liv till ett ekosystem med avkastning för dina marknadsföringskampanjer. Läs mer för att få reda på hur du designar en värmande julkampanj för dina prenumeranter.
Posted 16th November 2021 by APSIS

Fem hacks för content writing inom B2B

Content marketing har fått en växande roll de senaste åren, men allt eftersom metoden blir populärare, så minskar även andelen välskrivet och nischat innehåll. Det är ingen lätt uppgift för någon som producerar content - och man kan heller inte kräva att marknadsförare i en handvändning även ska agera kreativa genier. Alla behöver en hjälpande hand då och då, och för att lyckas med din content marketing kan det vara värt att ta en titt på dessa skrivhacks! Vad väntar du på? Läs blogginlägget för mer inspiration. Everyone needs a little helping hand now and again, and if you want to produce the best content marketing you can, it would be wise to take into account these content writing hacks! So what are you waiting for? Read the blog for more inspiration.
Posted 16th November 2021 by APSIS

Ta med dina kunder på en resa med de här automatiseringsverktygen

Branschen för hotell, resor och event är fullspäckad och marknadsförare måste ta till alla knep de har för att skilja sig från mängden. Det innebär att man behöver erbjuda en fantastisk produkt, men även att man kommunicerar med kunderna och ser till att de känner sig uppskattade. Här är marketing automation ovärderlig, särskilt automatiseringsverktyg för email. De gör det möjligt för dig att kommunicera med hela din kundbas på individnivå, öka vinster och förbättra kundupplevelsen i alla områden. Är du osäker på var du ska börja? Det här utbildande och informationsrika blogginlägget hjälper dig. This is where marketing automation comes in, specifically email automation tools. This allows you to connect with your entire customer base on an individual level, increase revenue and improve satisfaction across the board. Not sure where to start? We’ve got you covered in this educational and informative blog post.
Posted 16th November 2021 by APSIS

Direktlinjen till dina kunder: Håll kontakten genom mobilanpassad marknadsföring

Mobilanpassad marknadsföring är idag så stort att man omöjligt kan undvika det - särskilt om man vill fortsätta vara relevant för sina medlemmar. Det mesta kretsar kring de mindre skärmarna idag, är det inte då logiskt att du skickar meddelanden till dina medlemmar där de helst vill se det? Mobilanpassad marknadsföring är bra, men innan du kan börja se fördelarna med dem behöver du optimera dina plattformar och komma igång med marknadsföringsintegrationer. Läs det här blogginlägget för att se hur din medlemsorganisation kan dra fördel av mobilanpassad marknadsföring och några extra tips på hur du lyckas med det!
Posted 14th October 2021 by APSIS

Hur får man prenumeranter som är lojala till sitt varumärke?

Att jobba för att inspirera varumärkeslojalitet är inte ett nytt koncept, men det betyder inte att det är mindre aktuellt idag. Teknologins utveckling inom marknadsföring har gjort det möjligt för prenumerationsbaserade verksamheter att inspirera kunder till att bli lojala varumärkesambassadörer med hjälp av smart marknadsföring som sprider en brand story. Det är inte alltid så lätt att veta hur man kommer igång, men i det här blogginlägget tar vi dig igenom några av de vanligaste frågorna och belyser vilka utmaningar som kan lösas med datadriven marknadsföring.
Posted 14th October 2021 by APSIS

Så kan datadriven e-postmarknadsföring lyfta din verksamhet

Företag samlar kontinuerligt in enorma mängder kunddata som du bör du dra nytta av, annars finns risken att dessa värdefulla resurser isoleras från dina marknadsaktiviteter. För att få ut det mesta av emailkampanjer bör B2B-verksamheter försöka använda datan till att lösa svåra utmaningar och skapa en kontinuitet i vinstflöden. Vi visar hur datadriven e-postmarknadsföring kan hjälpa ditt företag framåt. Klicka på länken för att ta reda på hur du kan få ut mesta möjliga av informationen du samlar in!
Posted 14th October 2021 by APSIS

Stärk dina kampanjer med visual marketing

Alla verksamheter strävar efter att engagera sina kunder på det mest effektiva sättet - och där kommer visual marketing in i bilden. Idag har vi goda nyheter till alla er inom experience - er bransch är utmärkt att skapa tilltalande och engagerande visuellt material till. Tack vare hjälpmedel som kreativa emails eller lättanvända emailmallar kan du ta dig förbi dina konkurrenter med bara några klick! Använd visual marketing i dina strategier för att öka engagemang, räckvidd och antalet bokningar! Klicka på den här länken för att ta reda på hur.
Posted 14th October 2021 by APSIS

Därför är web personalisation viktigt för din medlemsorganisation

Web personalisation är på tapeten, och det finns ingen anledning att ignorera det. Medlemsorganisationer borde låta det genomsyra sina content-strategier för att lösa utmaningar som dåligt engagemang och lojalitet, svårigheter att hitta nya medlemmar och för att minska antalet förlorade medlemmar. Genom att samla in data kan du lära känna dina kunder på ett djupare plan, vilket leder till bättre email och bättre resultat - och så här ligger det till: människor älskar personalisering och det gör dina medlemmar också! Klicka här för att läsa mer om den här briljanta strategin och lägg beslag på värdefulla resurser.
Posted 14th October 2021 by APSIS

Maximera säsongskampanjerna med marketing automation

Årets shoppinghögtider innebär fullt fokus hos många företag runt om i världen. För en del kan det vara skillnaden mellan ett bra år och ett rekordår. Men hur får du ut det mesta av dina kampanjer under de här evenemangen? Ett sätt som verkligen kan få din marknadsföring att lyfta är marketing automation, smarta SMS-kampanjer och drip-flöden som synkar med dina potentiella kunders köpbeteenden. Läs vidare för att se hur du kan maximera dina säsongsreor och få ut mesta möjliga av köpbeteenden under dessa perioder.