Posted 17th September 2021 by APSIS

Marknadsföringshacks som lyfter dina kampanjer

Marknadsföring handlar om mycket mer än att skicka samma meddelande om samma event eller samma blogginlägg till hela din maillista och hoppas på att någon nappar. Den taktiken kommer leda till frustration, låg ROI och stagnerande prenumerationssiffror. Men som tur är kan APSIS hjälpa dig. Från marketing automation till de senaste trenderna har vi samlat lösningar som kan ta dina kampanjer till nästa nivå för att du ska kunna avsluta året på topp. Så klicka här för att läsa om årets bästa marknadsföringshacks och ta nästa steg med dina prenumerationer!
Posted 17th September 2021 by APSIS

Prospecting emails: Så lyckas du med din kampanj

Telefonförsäljning och mailreklam kan vara skrämmande uppgifter för många verksamheter. Tanken på att skicka ut hundratals meddelanden utan att få något svar kan kännas jobbigt, men det går att lyckas. Till exempel kan du använda marketing automation för massutskick, vilket är ett bra sätt att rivstarta en framgångsrik kampanj på. När du fått iväg dina mail behöver du gå igenom och analysera datan och lära dig vad du kan förbättra för nästa omgång, och hitta sätt som engagerar kunder baserat på dessa insikter. Som du säkert förstått innehåller email prospecting fler än en parameter, och vi kommer gå igenom dessa!
Posted 17th September 2021 by APSIS

Vad är en RSS-kampanj?

Ett vasst content är så klart bra, men läsarna måste hitta det också. Många lever hektiska liv, och saker med lägre prioritet glöms ofta bort, därför är det viktigt att du verkligen når ut med ditt content. RSS-kampanjer kan hjälpa dig att landa ditt content i inkorgarna hos de som registrerat sig för att läsa det. Och om du tillsätter en gnutta marketing automation i blandningen tillsammans med lite dynamisk content marketing, så kan du kontakta olika profiler vid olika tidpunkter, utan att göra något grovjobb själv. Läs det här blogginlägget för att få reda på det hemliga receptet, och varför det är så viktigt att du börjar med RSS-kampanjer!
Posted 17th September 2021 by APSIS

Så utökar du din lista och förbättrar leveransbarheten!

E-postmarknadsföring har blivit allt viktigare och idag är det hörnstenen i alla medlemsorganisationer. Det är enkelt att strunta i sin maillista och ta mottagarna för givet - men om du gör det kan det snabbt gå utför. Medlemsorganisationer kan hamna i spamfällor med en fritt fallande leveransbarhet och en stagnerande öppningsfrekvens och färre prenumeranter som följd. Därför är det viktigt att du fortsätter att få din lista att växa och driva in fler emailregistreringar, men vägen dit är dock inte alltid självklar. Så här kan du hålla alla dina prenumeranter nöjda och glada samtidigt som du når fler och ökar leveransbarheten.
Posted 17th September 2021 by APSIS

Gör din Black Friday magisk med email för övergivna kundvagnar

USA:s mest exporterade högtid börjar mer och mer verka vara Black Friday/Black Week, och butikerna förbereder sig mentalt och fysiskt månader i förväg då det finns stora pengar att tjäna. Rabatter i all ära, men du behöver en smart programvara i bakgrunden för att maximera möjligheterna. Eftersom konkurrensen är så hård kommer det bli en del övergivna kundvagnar, men istället för att sitta och sucka när de dyker upp så kan du istället göra något för att vinna tillbaka dem - här är email för övergivna kundvagnar en nyckel. Denna marketing automation-funktion hjälper dig att styra tillbaka vinster som riskerar att hamna i konkurrenters händer, och den ser till att du får ut maximalt ur årets största events.
Posted 17th August 2021 by APSIS

Sex kreativa tips för content writing

Det kan vara svårt att producera lysande content på löpande band, särskilt om det handlar om att skapa kreativa mail med inspirerande call-to-actions. Det är dock en viktig del i alla digitala marknadsföringskampanjer, och ibland kan det innebära att man behöver ta till lite tjuvknep på vägen. Och vet du vad - det är helt okej! Vi behöver alla något vi kan luta oss mot då och då, för pressen kan lätt byggas upp. Marketing automation och segmentering kan spela otroligt viktiga roller på den här resan, så häng med för att lära dig om några tilltalande knep för content writing som du inte har råd att missa!
Posted 17th August 2021 by APSIS

Så optimerar du lead management

En ordentlig strategi för lead management är idag allt mer viktig. Du kan vara ett ess på att förhandla och få till affärer, men utan stark lead management kommer du för evigt jaga din svans. Det här är en av de viktigaste delarna i säljprocessen, och om du lyckas med det kommer du kunna hitta, kvalificera och ta hand om leads på ett mer framgångsrikt sätt. Personalisering är viktigt i den här processen, vilket gör att marketing automation spelar en avgörande roll. Därför bör du integrera ditt CRM med en smart plattform för att ta dina säljaktiviteter och konverteringar till en helt ny nivå.
Posted 16th August 2021 by APSIS

Så återaktiveras inaktiva prenumeranter

Det finns inget mer irriterande än att ha massor av inaktiva prenumeranter. Ingen vill skapa högkvalitativt content som ingen läser, och dessutom kan det skada din leveransbarhet! Traditionellt sett borde man gallra bort de här prenumeranterna från sin utskickslista. Men det kan göra att du i hotell-, rese- och upplevelsebranschen kan missa värdefulla inkomstkällor från besökare som fortfarande kan lockas tillbaka in i värmen. Som tur är finns det ett annat sätt! Det kan vara svårt att lyckas, men vi hjälper dig. Läs den här bloggen och få reda på vad du ska göra med dina inaktiva prenumeranter!
Posted 16th August 2021 by APSIS

Återaktivera, återengagera och vinn tillbaka med våra mailexempel

Win back-kampanjer kanske kan kännas besvärande, för det betyder väl att något gått snett? Nej, inte alltid. Det kan faktiskt vara en ovärderlig möjlighet att lära sig mer om dina medlemmar, din verksamhet och om din bransch. Marketing automation-tekniker gör kundaktivering enklare än någonsin, även om det kan vara lite skrämmande i början. Men oroa dig inte, vi finns här för att hjälpa dig att leda in de kalla kunderna tillbaka in i värmen - för det är mycket bättre för företaget att maximera vinster från existerande medlemmar än att försöka hitta nya.
Posted 16th August 2021 by APSIS

Förbättra kundlojalitet genom engagemangsstrategier

Ordet kundlojalitet är något man hör ofta inom ecommerce, men vad betyder det egentligen? Det finns hundratals företag där ute som alla försöker överträffa varandra i kampen om att få kunder att återkomma. Men lyckas de verkligen? Visst kan du prova gammalmodiga metoder som lojalitetsprogram, men för att verkligen vara framgångsrik behöver du använda framtidsverktyget marketing automation. Så klicka in på det här blogginlägget och ta reda på mer om automatiserade flöden som förbättrar kundengagemang och ökar dina vinster!