Mar 23 | 1 minute läsning

Övergivna varukorgar: Back to Basics

E-handeln fortsätter att blomstra, vilket innebär att det är hög tid för digitala marknadsförare att lära sig mer om övergivna varukorgar. Och ännu viktigare, hur du får kunderna att hitta tillbaka till dem. 

 

 

Idag råder ett ständigt ”information overload”. Det finns alltid en ny trend att utforska och det är svårt att veta vilken trend som är värd att investera sin dyrbara tid på. 

Detta gäller även för den digitala marknadsföringsvärlden. De övergivna varukorgarna inom e-handeln är inget nytt fenomen även om många marknadsförare fortsätter att avfärda problemet.  Detta trots att det innebär större och större intäktsbortfall varje år.

I vår presentation om övergivna varukorgar vill vi visa att övergivna varukorgar inte bara förtjänar mer uppmärksamhet, vi vill också visa att kunniga e-marknadsförare kan få kunderna att återvända. Klicka på våra slides nedan för att se vad vi menar:

Inte så komplicerat, eller hur? Om du är redo att dyka djupare i detta segment av e-handel har vi ännu mer information om övergivna varukorgar.  Kika gärna på sidorna om APSIS Ecom och övergivna varukorgar för mer information. 

Läs vår senaste rapport om den svenska e-handeln för ingående statistik om den svenska e-handeln och dess konsumenter. Rapporten fokuserar särskilt på potentialen i att skicka påminnelser om övergivna varukorgar för att vinna tillbaka dina kunder till din webbutik.