
Lojalitet och tillväxt: APSIS One för retail
Kundlojalitet främjar tillväxt, men för att leverera den enklaste, smartaste och mest relevanta kundupplevelsen behöver du bli personligare.
Med datan, rapporterna och marknadsföringsverktygen från APSIS One ser du till att dina kunder hittar tillbaka till dig - om och om igen.
Hur skulle du expandera din butik om du kunde återfå 20% av din försäljningsvolym?
Förbättringsområden och utmaningar för retail
Oavsett om det handlar om retail eller SaaS så står alla företag inför unika möjligheter och branschomfattande utmaningar. Ifall ni är inom retail brottas ni säkert med:
- Osammanhängande kunddata
Brist på sammanhängande rapporter vilket försvårar smidiga kundresor över flera kanaler och plattformar.
- Opersonliga kundmeddelanden
Utspridd data begränsar din förmåga att använda data för att personalisera, engagera och vinna tillbaka kunder som kallnat.
- Ingen relevans i realtid
Problem med att använda beteendedata för att rekommendera produkter och att i realtid återaktivera kunder.
- Låg kundlojalitet
Oförmåga att segmentera kunder genom flera datapunkter gör det svårt att behålla kunder, vilket påverkar din tillväxt.
- Ineffektivt manuellt arbete
Repetitiva arbetsuppgifter och manuella processer suger resurser och stjäl fokus från säljdrivande aktiviteter.
- Långa implementeringstider
Komplexa lösningar, bristfälliga introduktioner och stora implementeringskostnader slukar tid och resurser.
Känner du inte igen dig? Prova en annan bransch för att hitta din perfekta matchning
B2B Product B2B Service Subscription
APSIS One: En lösning som passar dina behov
MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt begränsningarna inom retail när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - lägga till kampanjverktyg och integrationer för att skala upp din lösning allteftersom din tillväxt ökar.



APSIS One: En lösning som passar dina behov
MarTech är en djungel, det är inget vi sticker under stol med. Men vi förstår samtidigt begränsningarna inom retail när det kommer till data. Därför har vi skapat APSIS One: så att du kan tillfredsställa alla dina behov i ett och samma gränssnitt - lägga till kampanjverktyg och integrationer för att skala upp din lösning allteftersom din tillväxt ökar.
Utöka din e-handel med APSIS One
Bli personligare med dina kunder och kommunicera med dem när, var och hur de önskar. APSIS One är en lättanvänd plattform för avancerad personalisering med inbyggda verktyg för dina mediekanaler i ett och samma gränssnitt. Skalbar personalisering har aldrig varit enklare.
Kompletta kundrapporter
Lär känna dina kunder genom att samla interaktioner över flera kanaler i unika kundprofiler - vilket möjliggör enskilda kundvyer, finjusterade segment från flera datapunkter och samtyckeshantering.
Optimera kampanjresultat
Fokusera dina resurser på kampanjer som fungerar. Analysera bounces, klick- och öppningsfrekvens och konvertering från dina email, SMS, webbplats- och automatiseringsaktiviteter för att förstå beteendemönster, förutspå behov och förhindra kundbortfall.
Engagera kunder och skapa kampanjer
Bygg kundlojalitet, spara tid och maxa dina resultat med personaliserade emails, webbplatsspårning, flöden för automatisering, SMS och formulär & sidor - allt fyllt med historisk- och realtidsdata.
Kundresor i realtid
Spåra och samla beteendedata från webbplatsen - och använd klick, sidvisningar och varukorgsartiklar för att återfå förlorade försäljningar, stärk dina onlinekonverteringar och skapa personaliserade kundresor över dina mediekanaler.
Håll kontakten för att behålla kunderna
Byt från manuell ineffektivitet till automatiserad precision. Aktivera och skapa kontinuerliga möjligheter för kommunikation, lojalitet och merförsäljning med marketing automation för email och SMS.
Personaliserad e-postmarknadsföring
Skapa ett email - personalisera det för att möjliggöra ändlösa varianter i dina kunders inkorgar. Maximera din relevans, påverkan och konvertering genom dynamiskt innehåll i emails.
Bli kundcentrerad och nå ut till fler
Nå ut till fler, boosta din försäljning och bli ännu personligare på fler kontaktpunkter genom att lägga till Add-on-verktyg i APSIS One.
APSIS One Ecom: Perfekt personaliserade rekommendationer
Bli mer relevant och öka dina vinster med webbplatsrekommendationer baserade på produkterna eller sidorna som varje besökare klickat in på, använt varukorgen på eller köpt från.
APSIS One APP: Konvertera den mobila generationen
Krydda med förstahandsdata för att ge den ultimata mobilupplevelsen: din APP. Spåra aktivitet inuti appen för att trigga svar och skapa en relevant upplevelse som är i linje med kundens köphistorik, produktvisningar och mer.
APSIS One Social & Display: Nå ut till och återaktivera din publik, samt optimera dina investeringar
Satsa pengar där din kundgrupp rör sig. Exportera förstahandsdata för att personalisera och nå ut till rätt kunder på Facebook, Instagram eller LinkedIn - och gör betalda annonser till en naturlig del av dina automatiserade flöden för e-commerce.
Integrera dina system med APSIS One
Slipp komplicerade installationer och inkompletta data utspridda på de olika plattformarna du använder. Med APSIS Ones inbyggda tvåvägsintegrationer kan du äntligen personalisera hela kundresan med millimeterprecision.
Hyper-personalisera med Magento Commerce
Integrera APSIS One med Magento och använd kunders kännetecken, särskilda beteenden, ordervärden och önskelistor för att främja avkastning genom intelligenta automatiserade flöden, storskaliga emailkampanjer eller mycket personaliserade SMS.
Personalisera webbplatsupplevelsen
Visa rätt innehåll till rätt personer. Synkronisera data mellan APSIS One och Sitecore eller Episerver - och låt kampanjdata diktera vilken innehållskategori som ska visas, optimera alla element på din hemsida, och använd beteendedata från hemsidan för att vässa dina kampanjer.

5 Essentiella drip-kampanjer för retail och e-commerce

Marketing Content Calendar
