
Kund Case: KitchenTime
“Vi vill automatisera allt i vår verksamhet”
För att bygga ett starkt varumärke inom den hårt konkurrensutsatta e-handeln krävs innovativt tankesätt och ett starkt entreprenörskap. KitchenTime hemliga recept för att uppnå framgång är automatisering av verksamheten, bland annat genom att etablera ett robotlager. Nästa steg för KitchenTime är att hitta smarta sätt för att automatisera kundresan.

Lösning
KitchenTime bestämde sig för att arbeta med APSIS för att optimera sin mest värdefulla marknadsföringskanal: e-post. Med hjälp av APSIS Professional Services satte KitchenTime upp automatiserade e-postflöden för att stödja de viktigaste stegen på kundresan.
Resultat
Joel Falck, vd och medgrundare, anser att APSIS har gett KitchenTime en plattform för att göra e-postmarknadsföring baserat på multikanals-data. Plattformen gör det möjligt för KitchenTime att enkelt anpassa sin marknadsföring utifrån kundernas beteende i webbutiken.
- Genom att använda APSIS teknik kan vi automatisera mycket av våra arbetsflöden för
e-postkommunikation med kunderna. Vi använder APSIS för att trigga alla möjliga
typer av meddelanden under kundresan.
Den triggade kommunikationen gäller allt från personliga produktrekommendationer som matchar tidigare inköp till påminnelser för dem som inte konverterade under första besöket eller andra typer av automatiserade kommunikationsflöden.
- Vi vill automatisera allt i vår verksamhet, med fokus på varje enskild kund och samtidigt
ser vi till att vara väldigt specifika och tydliga i vår kommunikation.
KitchenTime bygger nu hela sin digitala marknadsstrategi på data. Denna strategi ger tydliga resultat: Under de första sex månaderna med APSIS såg KitchenTime en ökning med 69% för försäljning via e-post jämfört med året innan. Även om Joel är mycket nöjd med det inledande resultatet understryker Joel betydelsen av en dedikerad samarbetspartner:
- Den största fördelen för oss som arbetar med APSIS är att ha en partner som faktiskt
hjälper oss att få saker gjorda, avslutar Joel Falck.
+90% öppningsfrekvens
Jämfört med manuell e-post.
+15% klickfrekvens
Jämfört med manuell e-post.
+69% försäljning via e-post
Under de första sex månaderna.